Trešdiena, 4. decembris
Vārda dienas: Baiba,  Barbara,  Barba

Putnu būrītis savieno paaudzes

Raksta autors: Lāsma Veigelte, I.Zeberiņa Kuldīgas pamatskolas arhīva foto

10:22 - 19.03.2024

Putnu Buri
I.Zeberiņa Kuldīgas pamatskolas skolnieces Keita Berga un Marta Štorha savu putnu būrīti dāvina pensionārei Edītei Gīmei.

Indriķa Zeberiņa Kuldīgas pamatskolas 7.a klase izgatavojusi putnu būrīšus un uzdāvinājusi tos senioru skolas dalībniekiem. Tas bijis viens no posmiem programmas Erasmus+ projektā Includl Schools.

Skolotāja Ligita Plāte pastāstīja, ka septembrī ciemos aicināti seniori, lai pastāstītu savu dzīves pieredzi. Vēlāk bērni matemātikas, datorikas, dabaszinību, sociālo zinību, dizaina un tehnoloģiju stundās iepazinuši dažādas putnu sugas, zīmējuši skices, aprēķinājuši izmērus un darinājuši putnu būrīšus.

Matemātikas skolotājai Sandrai Ķergalvei vērtīga šķitusi kopdarbība ar datorikas skolotāju, jo ir sākts izmantot vēl neiepazītas mobilās lietotnes: „Skolēni redzēja, kā matemātikas zināšanas noder praktiskajā dzīvē, tika attīstīta prasme sadarboties.” Arī datorikas skolotāja Inese Zvaigznone kā projekta lielāko vērtību uzsver sadarbību: „Vēl sapratām, ka mūsu skolēni nav sliktāki par citu valstu vienaudžiem, un arī viņi stundās radoši izmanto tehnoloģijas.”

Pensionāre Dzintra Megne ir ļoti priecīga: „Septembrī tikām uzaicināti, lai bērniem pastāstītu par savu dzīves gājumu. Pēc tam viņi strādāja, un tagad redzam rezultātu. Savu būrīti vedīšu uz laukiem, kur strazdi vienmēr ēd nost ķiršus.”

Projekts aizsākts pirms diviem gadiem, kad kāda spāņu organizācija cilvēkiem ar invaliditāti uzaicinājusi I.Zeberiņa Kuldīgas pamatskolu izzināt universālo mācīšanās dizainu. L.Plāte skaidro – zināšanas iegūstot Madrides universitātē Spānijā, sapratuši, ka daudz ko jau dara: skolēnus dažādi ieinteresē, sniedz personalizētu pieeju, apgūto ļauj demonstrēt praktiski. Projektā liela uzmanība pievērsta mobilo lietotņu izmantošanai mācībās. „Mums patika tas, ka teorija saistīta ar praksi, ka arī skolēni sāk ar informācijas iegūšanu, iemācās mobilās ierīces lietot jēgpilni un visu beidz ar taustāmu rezultātu,” sacīja projekta vadītāja L.Plāte.

Noslēgumā piedalījušies arī partneri no Spānijas. Pēc skolēnu un senioru sirsnīgās tikšanās spāņu kolēģe Remediosa Ortiza Badia secinājusi, ka projekts izdevies, jo pedagogi tajā ļoti iedziļinājušies. Latvijas skolēni viņai šķiet pieklājīgi un izpalīdzīgi. Viesi devušies ekskursijā pa pilsētu un izmēģinājuši spēkus orientēšanās spēlē. Salīdzinot ar Madridi, Kuldīga viņiem šķiet maza, bet skaista. Projekts beigsies jūnijā, bet pieredze tiks nodota arī citām novada skolām.

Atbildēt