Trešdiena, 19. februāris
Vārda dienas: Zane,  Zuzanna

Problēma – autostāvvietas

Raksta autors: Daina Tāfelberga, Ilzes Zariņas arhīva foto

08:00 - 28.07.2023

Pils Dika Iela Transports
Pils un Dīķa ielā Kuldīgā zīmi Braukt aizliegts! jeb saulīti tūristi ne vien neievēro, bet savus auto arī saliek tā, ka iedzīvotāji nevar aizbraukt garām un piekļūt mājām.

Ielas Kuldīgā šauras, mašīnu daudz, stāvvietu maz – par to kārtējo reizi spriests pašvaldības transporta komisijā.

Krustām šķērsām

Sarežģīta situācija tūrisma sezonā izveidojusies Pils un Dīķa ielā pie Ventas rumbas. Abās kustību ierobežo ceļa zīme Braukt aizliegts!, kas tautā saukta par saulīti. Tā liedz braukt jebkādiem citiem transportlīdzekļiem, izņemot tos, kas nogādā kravu vai kuru īpašnieki šajā zonā dzīvo vai strādā, kā arī taksometriem. Kā stāsta iedzīvotāju pārstāve Ilze Zariņa, iebraucēji šo aizliegumu ļoti bieži neņem vērā. Brīvdienās vieglās automašīnas un busiņi šaurajās ielās dažbrīd salikti krustām šķērsām tā, ka pat garām nevar pabraukt, kur nu vēl atrast brīvu vietu pie savas mājas. Nekaunīgākie esot tūristi no Lietuvas – braucējiem no Rīgas puses pāri Ventas senajam tiltam iebraukt Pils ielā šķiet grūti, bet lietuviešiem populārā navigācijas lietotne Wase kā taisnāko ceļu uz Ventas rumbu norāda maršrutu Mucenieku–Rumbas–Dīķa iela. Saulīti tūristi vai nu nepamana, vai vienkārši neņem vērā.

Kategoriski iebilst

Savstarpēji vienojoties, iedzīvotāji lūdz pašvaldības palīdzību un kā vienu no ieteikumiem rosina ielas paplašinājumā (Pils un Dīķa ielas savienojumā) stāvēšanu ierobežot ar speciālām atļaujām, kā tas ir pie Sv. Katrīnas baznīcas. Otrs priekšlikums: Dīķa un Rumbas ielas posmā atļaut divvirzienu satiksmi – tas plūsmu izlīdzinātu, braucēji nemīcītos viens otram virsū. Pret to kategoriski iebilda transporta komisijas priekšsēdis Viktors Gotfridsons, jo iela nav pietiekami plata, lai automašīnas samainītos, neuzbraucot uz ietves vai zaļās zonas. I.Zariņa norādīja, ka Pils iela ir vēl šaurāka, bet tur divvirzienu satiksme ir. Domes vides pārvaldības daļas vadītājs Andris Megnis ieminējās, ka vecpilsētas lokālplānojumā Pils ielai paredzēts gājēju ielas statuss.

Gaida likuma izmaiņas

Tāpat V.Gotfridsons neatzina caurlaižu ieviešanu – tas esot iespējams privātajā zemē, bet ne sabiedriskās vietās. Kad ielas tika pārbūvētas, kabatas izveidotas tā, lai automašīnas varētu samainīties. Tās nav paredzētas stāvēšanai. Līdz ar to vienīgā iespēja, kā situāciju uzlabot, ir pastiprināt kontroli, lai ierobežojumi un aizliegumi tiktu ievēroti. Pašvaldības policijas priekšnieks Kaspars Šabāns atzina, ka viņa dienestam rokas par īsām. Kolēģi minētajās ielās regulāri patrulē, satiksmes noteikumu pārkāpumi tur novēroti ļoti bieži, diemžēl aizrādīt vai sodīt drīkst tikai tos, kuri pārkāpuši stāvēšanas noteikumus.

Likumā būšot izmaiņas, kas pašvaldības policijai ļaus kontrolēt arī tādu zīmju kā Braukt aizliegts! ievērošanu, tad varēšot kārtību ieviest. Pagaidām transporta komisija izlēma eksperimentēt un Dīķa ielā (nogriežoties no Rumbas ielas) saulīti nomainīt ar Iebraukt aizliegts!, tādēļ no tās puses iebraukt nedrīkstēs neviens. Pret ķieģeli arī Lietuvas tūristiem būs respekts, sprieda komisija. I.Zariņa šaubījās, vai tas varētu nest pozitīvas pārmaiņas, drīzāk situāciju sarežģīs vēl vairāk. Turklāt tad pa ierasto maršrutu nedrīkstēs braukt arī tūristu vilcieniņš Ludis un elektroautobuss Rumbabuss.

Atbildēt