Sestdiena, 21. decembris
Vārda dienas: Toms,  Tomass,  Saulcerīte

Kā tūrisma sezonu sagaidījuši Kuldīgas novada ēdināšanas uzņēmumi?

Raksta autors: Lāsma Veigelte

08:26 - 12.06.2024

Delicious Food Arrangement Flat Lay
Foto: freepik.com

Ar kādām grūtībām sastopas, ko jaunu piedāvā?

1. Suitu kultūrai raksturīgi ēdieni

Roberts Slavinskis, Alsungas Spēlmaņu kroga vadītājs:

– Jaunā sezona sākusies pārsteidzoši labi. Parasti līdz Jāņiem bija tāds ieskriešanās laiks. Bet šogad, tikko atvērām durvis, klienti bija klāt, pat nepaspējām apmācīt jaunos darbiniekus – uzreiz jādara. Nesezonā kolektīvs mums bija jāsamazina. Kad sākas jaunais darba cēliens, kādam domas pamainījušās, kāds aizgājis dzīvot citur vai vēlējās darbavietu mainīt, un bijām spiesti meklēt jaunus. Tagad darbinieki apmācīti, un aktīvo cēlienu esam sākuši veiksmīgi.

Pašvaldības rīkotie kultūras pasākumi mūsu darbu ļoti neietekmē. Svētdienās apmeklētāju ir vairāk, un tas ar Suitu tirgu varbūt ir saistīts. Bet lielākā daļa Spēlmaņu kroga apmeklētāju ir tie, kuri Alsungai brauc cauri, kā arī tūristu grupas. Neko jaunu ēdienkartē neesam sākuši piedāvāt – mūsu vizītkarte ir īstena lauku virtuve ar Alsungas pusei un suitu kultūrai raksturīgiem ēdieniem.

2. Jaunums – garneļburgers

Jānis Markuss Iļjins, Kuldīgas kafejnīcas Riverside viesmīlis:

– Šī sezona sākusies spraigi, arī pateicoties tam, ka mums ir ļoti laba komanda un nedēļas nogalēs paši rīkojam koncertus (kopā ar SIA Idea Events – red.). Par pirmo koncertu ar hiphopa mākslinieku Fiņķi cilvēki bija vienkārši sajūsmā. Ir tāda sajūta, ka ar to tā kārtīgi sezonu arī sākām. Ceram, ka tādu pašu atsaucību gūs Aijas Andrejevas un citu uzstāšanās.

Darbinieku mums netrūkst, un restorānā esam diezgan spēcīgs sastāvs. Arī apmeklētāju netrūkst, jo atrodamies ļoti pateicīgā vietā – Pārventā pie vecā tilta un rumbas. Strīdīgs ir jautājums, vai apmeklētāji vairāk ir vietējie vai iebraucēji. 50 pret 50, jo ir vietējie un diezgan daudz arī tūristu. Nākas izmantot gan angļu, gan krievu valodu, bet žēl, ka nemāku arī vācu un lietuviešu – tās ļoti noderētu. Apmeklējums atkarīgs no nedēļas dienām: pirmās trīs aizpildīt visgrūtāk, bet par nedēļas otru pusi sūdzēties nevaram. Mēs maksimāli piedalāmies arī pilsētas aktivitātēs. Pasākumā Lido zivis mēs grilējām haizivis, lai piedāvātu interesantus ēdienus, ko cilvēki šeit, iespējams, nebija ēduši.

Visiecienītākais ēdienkartē, protams, ir steiks, arī lēni gatavotais lasis un sezonas jaunums – garneļburgers. Vēl jaunums ir mīdijas baltvīna mērcē, kas apmeklētājiem jau ļoti iegaršojušās. Bez mīdijām šogad laikam nekur. Noteikti jāpiemin mūsu apbrīnojamā panakota, kas ir iecienītākais deserts. Cenšamies sniegt labāko pieredzi, lai cilvēki te atgriežas.

3. Piedāvā gadalaikam atbilstošo

Katrīna Spēkaine, Kuldīgas restorāna Goldingen Room vecākā viesmīle:

– Mums īstā sezona parasti sākas pēc Jāņiem, bet palēnām viss notiek. Darbiniekus ir izdevies nokomplektēt. Salīdzinot ar citiem gadiem, vairāk ir ārzemju viesu. Izskatās, ka ārvalstu tūrisms joprojām ir dzīvs. Nedēļas nogalēs apmeklētāju skaits ir lielāks gan ziemā, gan vasarā. Pēc Jāņiem nedēļas sākums un nogale ir diezgan līdzīgi noslogotas. Bet pagaidām darbdienas ir klusākas.

Grūti izdalīt ēdienus, kurus apmeklētāji izvēlas īpaši. Mūsu ēdienkarte mainās diezgan bieži, jo izmantojam sezonālus produktus. Tas, kas ir attiecīgajā gadalaikā, arī ir pieejams. Ja pilsētā ir kāds pasākums un apmeklējums ir lielāks, arī mēs to jūtam. Bet paši pasākumus neorganizējam.

4. Jūlija sākumā svinēs desmitgadi

Madara Tetere, Kuldīgas restorāna Jēkaba sēta vadītāja:

– Mums sezona sākās jau Lieldienās – tad jutām lielu pieplūdumu. Karstajās dienās apmeklējums mazliet norimās, bet domājam, ka vasara būs diezgan rosīga. Darbinieku komanda ir pilnā sastāvā, ar to šobrīd problēmu nav.

Visiecienītākais ēdiens laikam ir mencas fileja sīpolu mērcē, kas jau top gadu gadiem. Tāpat arī vistu mango un čili mērcē klienti iecienījuši. Tā tāda klasika. Nu jau būs mēnesis, kopš ēdienkarti esam nedaudz uzlabojuši: kaut ko nomainījuši, kaut kas palicis no iecienītajiem ēdieniem. Kā jaunumu piedāvājam sama fileju ar puķkāpostu biezeni un tītara fileju siera mērcē. Mūsu mērķis bija piedāvāt ko tādu, ko visur nevar dabūt.

Protams, mūs ietekmē arī pasākumi pilsētā, jo tad apmeklējums palielinās. Tā kā mūsu restorāns saistīts ar viesnīcu, daļa ir ārzemju viesi. Bet ārzemnieku un vietējo klientu apmeklējums ir diezgan līdzīgs. Bieži viesi kā katru gadu ir Lietuvas tūristi.

Mūsu uzņēmumam 1. jūlijā apritēs desmit gadu, tāpēc mēneša pirmajā nedēļā plānojam to nedaudz nosvinēt un rīkot kādas aktivitātes.

Atbildēt