23:06 - 25.09.2023
Laikraksta Kurzemnieks publikāciju sērijā Cilvēks un drošība uzmanības centrā šoreiz par to, kas ir drošs auto.
“Man šķiet, ka vairs jau nebraukā ar tādām mašīnām, kam tehniskais stāvoklis ir nedrošs. Pārbaudēs prasības ir ļoti striktas, transportlīdzeklis tiek smalki testēts, un nav iespējams to iziet, ja deg kāda lampiņa. Tiek kontrolētas gan svarīgās lietas, gan tādas, kas šķiet sīkumi,” secina SIA IMA autoserviss izpilddirektors UĢIS RUKUTS.
“Noteicošais jau nav mašīnas izlaiduma gads. Ir bez apkopes līdz pēdējam nodzītas jaunas mašīnas, un ir gadus 20 vai vēl vecākas, kas izskatās daudz labāk. Arī kilometrāža nav būtiska. Galvenā ir attieksme: kā cilvēks izturas pret sevi, tā arī pret savu auto,”saka Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma automehāniķu skolotājs ANDRIS TAMBERGS.
Liela ir automehāniķu atbildība, jo viņi atbild par citu drošību – nedrīkst ritenim pavirši pievilkt skrūvi, jo ceļā tas var nokrist un notikt liela nelaime. Ne katrs arī spēj visas zināšanas un prasmes apgūt. Automehāniķu programmā piesakās daudzi, daļa arī pabeidz, bet strādāt aiziet tikai daži, secina A. Tambergs. Savukārt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdis Jānis Abāšins secinājis, ka negadījumu skaita pieaugums jāsaista gan ar augošo transportlīdzekļu skaitu, gan braukšanas kultūru, kas joprojām sagādā galvassāpes ne vien apdrošinātājiem un policijai, bet arī lielākajai daļai satiksmes dalībnieku.
Lasiet vairāk 26. septembra numurā!
#SIF_MAF2023
#cilvēks un drošība
Automašīnas tehniskais stāvoklis un braukšanas kultūra