Trešdiena, 15. janvāris
Vārda dienas: Fēlikss,  Felicita

Entuziasti rīko izbraucienus un labdarības pasākumus

Raksta autors: Jēkabs Aleksandrs Krūmiņš, Edija Šņuciņa un Klāva Dermaka arhīva foto

08:38 - 24.02.2024

Img 0481
Rudes trasē Otaņķu pagastā 2018. gada oktobrī.

Automašīna nu jau ir ikdienas palīgs. Daudziem tas ir ne tikai darba instruments, bet arī aizraušanās. Ir tādi cilvēki, kuri iecienījuši noteiktu marku vai modeli un to iemīļojuši pat detaļās. Spēkratu entuziasti visā pasaulē veido klubus, lai savā priekā dalītos, rīko izbraucienus un citus pasākumus. Kurzemnieks uzrunāja autoklubus RWD Kuldīga un Audi Kuldīga, lai uzzinātu, kā tie radās, ko ir paveikuši un kāpēc dalībniekus interesē konkrētas automašīnas.

Kuldīgas autoklubu feisbuka lapas: www.facebook.com/rwdkuldiga www.facebook.com/audikuldiga

RWD – aizmugures piedziņas faniem

RWD Kuldīga ir klasiskās jeb aizmugures piedziņas auto entuziastu kopiena, kas pastāv kopš 2016. gada.

Tās dibinātājs Edijs Šņuciņš stāsta: „Sazināmies vatsapa grupā – 258 dalībnieki ir ne tikai no Kuldīgas novada, bet arī Talsiem, Liepājas, Ventspils un Saldus. Kādreiz, kad pārbraucienus taisījām biežāk, pārsvarā bija no Kuldīgas.”

RWD angliski nozīmē Rear Wheel Drive jeb aizmugurējā piedziņa, tādēļ pārsvarā klubā ir automašīnu BMW, bet vēl arī žiguļu, Lexus un Mercedes īpašnieki.

NO ŽIGUĻIEM LĪDZ SLAVENAS FILMAS MODELIM

E.Šņuciņš atceras: „2016. gada beigās man bija BMW E39 – tolaik braucu uz autopasākumiem Jelgavā un Rīgā. Ar laiku sapratu, ka jāmēro tāli ceļi, jo Kuldīgā autoklubu nav. Izdomāju dibināt savu. Izveidoju vatsapa grupu, kurā bija draugi un kolēģi, kuriem pieder aizmugures piedziņas auto. Sākām tikties, izveidojām instagrama kontu, kurā publicējām bildes. Draugi dalījās tālāk – tā grupa guva popularitāti, un arī citi sāka pievienoties.

Man ir trīs auto: divi BMW un Mercedes. Man ir no ģimenes aizgūts 2005. gada C klases

Mercedes, vasarā braucu ar slaveno 1998. gada BMW E36 jeb žurku, bet ikdienā ar 2014. gada BMW trešās sērijas modeli GT. Klubā viens no interesantākajiem modeļiem ir Volkswagen Käfer jeb vecā vabolīte. Ir daži žiguļi, bet pārsvarā BMW modeļi E36E46 un E39. Ir arī retāki modeļi – 80. gadu E28 5. sērija, daži E30. Vēl ir Nissan modelis 350Z no Ventspils – tas pazīstams no slavenās filmas Ātrs un bez žēlastības.”

EKSKURSIJAS, BRAUCIENI TRASĒ, PIKNIKI

„Pirmais pasākums Kuldīgā bija 2016. gadā – iepazināmies un braucām pa pilsētu. Ieradās sešas automašīnas, un tajā laikā likās smieklīgi.

Rīkojām braucienus uz citām pilsētām – ir bijuši pikniki, ekskursijas un citas aktivitātes. Vēlāk sākām doties uz Rudes kartinga trasi Otaņķu pagastā pie Nīcas. Tur biedri varēja braukt un taisīt sānslīdi gan ar ikdienas, gan trases auto. Vēl īpašs bija brauciens uz Skrundas militāro poligonu, ko 2017. gadā man izdevās saskaņot: fotografējāmies, filmējām video. 2018. gadā Pelču pils parkā ieradās ap 46 auto – tā bija kā izstāde. Pēc tam aizvien biežāk devāmies uz minēto trasi, un pagājušā gada beigās bija rekordliels skaits – 33 dalībnieki. Bijušas arī aktivitātes skatītājiem.

Klubam ir tradīcija: kad vatsapā pievienojas jauns biedrs, viņam jārāda bilde ar savu auto un jāpasaka, kāds tam motors. Mums bijusi sadarbība ar Kuldīgas rezerves daļu veikalu MT Parts. Kad tas atvērās, rīkojām akciju, ka tie, kuriem uz auto ir uzlīme RWD Kuldīga, dabū atlaidi. Kādreiz kafejnīca Makkabi mūs atbalstīja ar gardumiem. Ir sadarbība ar uzņēmumu Dekors RD, kas apdrukājis kreklus, keponus, taisījis uzlīmes. Klubs bija aktīvāks pirms trim gadiem – tagad ir daudz darba, ģimene, un lēnām nāk vecums (smejas). Domāju: varbūt ar laiku stafete jānodod citam.

Man aizmugures piedziņas auto ir tuvi – ar tiem ir interesantāk braukt, sevišķi ziemā. Kad klubu veidoju, gribēju, lai tajā ir ne tikai BMW, bet mazliet plašāks loks. Šogad esmu apņēmies rīkot lielāku pasākumu, visticamāk, ārpus Kuldīgas.”

_________________________

Audi: spēles pašiem, dāvanas citiem

„Būtība ir tāda, lai Audi īpašnieki var iepazīties, satikties un draudzīgi pavadīt laiku – galvenokārt atpūtai, nevis slavai,” skaidro entuziasts Klāvs Dermaks, kurš klubu Audi Kuldīga nodibinājis 2018. gadā. Tajā aktīvi ir ap 20 autoīpašnieku.

„Izdomāju, ka vajadzētu, jo Kuldīgā tāda kluba nav. Pakāpeniski izveidojās. Kādreiz taisījām daudz vasaras pasākumu – braucām uz dažādām vietām. Precīzu dalībnieku skaitu nepateikšu, bet pirms kovida klubs bija aktīvāks – pilnā apjomā neesam atsākuši. Mums ir vatsapa grupa, arī feisbuka lapa. Dalībnieki ir no Kuldīgas novada, Liepājas un Aizputes.

„Sociālajos tīklos ziņojām, ka klubs ir izveidots, un aicinājām satikties. Pirmā tikšanās bija Kuldīgā, veikala Mājai un dārzam stāvlaukumā. Beigās laukums bija diezgan pilns, jo atbrauca cilvēki arī no citu pilsētu klubiem. Negaidīju, ka ieradīsies tik daudzi. Tolaik man bija 2004. gada Audi A4 B6 – pavecs, bet ejošs.

Jau tolaik teicām: nav svarīgi, cik veca vai jauna ir mašīna, – galvenais, lai ir vēlme iepazīties ar citiem un labi pavadīt laiku.

Klubā lielākoties ir Audi modeļi A4 un A6, kas ir diezgan populāri. No unikālākajiem ir Audi S1 un Audi 90 no 90. gadu sākuma. Pats braucu ar Audi A4 B8 un A4 B6.

Neskaitot regulāras tikšanās un kafijas dzeršanu, pirms kovida Padurē pie kluba biedra mājās bija lielāks pasākums ar spēlēm, bērnu un pieaugušo atrakcijām, balvām. Ceturto vai piekto gadu, neskatoties uz to, cik aktīvi esam, uztaisām labdarības akciju. Pirmo gadu Kuldīgas slimnīcas bērnu nodaļai un pansionātam taisījām dāvaniņas svētkiem, tagad trūcīgajām ģimenēm dāvinām paciņas bērniem.

Ilgāku laiku neesam tikušies – ar sievu domāju, ka derētu sarīkot pasākumu, citādi cilvēki sēž mājās un pēc kovida nevar attapties. Biedri jāsakustina, tad izdomāsim, ko rīkot. Kādreiz pasākumiem dabūjām sadarbības partnerus. Tagad darbojamies pārsvarā ar pašu līdzekļiem.

Audi man sirdij tuvs, jo esmu braucis ar dažādu marku automašīnām, bet Audi patīk vislabāk. Man tas ir visērtākais un foršākais. Tas ir praktisks un remonta ziņā vienkāršāks, salīdzinot ar citām markām. Vācu automašīnas Audi un Volkswagen Latvijā ir diezgan izplatītas.”

Atbildēt